Advertentie

Artikel

Google Maps toont betaalde resultaten tussen zoekopdrachten

Google Maps toont betaalde resultaten tussen zoekopdrachten
Sophie Notten

Sophie Notten

  • Bijgewerkt:

Zoekgigant Google begint vandaag met het plaatsen van betaalde zoekresultaten in Google Maps. Bedrijven die beter zichtbaar willen zijn op de virtuele kaart kunnen daar vanaf nu iets aan doen. Tussen de algemene zoekresultaten zullen de gesponsorde resultaten verschijnen van restaurants, hotels en andere bedrijven die graag de aandacht willen trekken op Maps. Google belooft echter wel enkel resultaten te tonen die van toepassing zijn voor de zoekopdracht.

De reclames zullen te herkennen zijn aan een klein paars label waar “Ad” op staat. Als je op een gesponsord resultaat klikt zie je meer informatie over het bedrijf, vergelijkbaar met andere zoekresultaten. Google verdient daarnaast extra aan dit concept door de bedrijven voor Cost per Click te laten betalen. Dit houdt in dat elke keer als iemand vanuit een zoekopdracht op een telefoonnummer of routebeschrijving klikt, het bedrijf betaalt aan Google.

Dit is niet de eerste keer dat reclames worden geïntegreerd in Google Maps. Voorheen konden bedrijven zichzelf beter zichtbaar maken door te betalen voor de gemarkeerde resultaten. Dit werkt op dezelfde manier maar werkt meer organisch. De gesponsorde promoties hebben echter meer weg van de zoekresultaten in Google Search.

Google werkt hard aan de verbetering en optimalisering van Google Maps. Onlangs voegde het bedrijf de Views-functie toe. Dit is een functie waarmee Google Maps-gebruikers Sphere foto’s van anderen kunnen bekijken. Daarnaast presenteerde het bedrijf een omvangrijke update voor Android.

Download Google Maps voor Android en iOS

Bron: Google Inside AdWords

Sophie Notten

Sophie Notten

Het nieuwste van Sophie Notten

Editorial Richtlijnen